lávka
HolKa

Hlavní nosná konstrukce lávky propojující Holešovice a Karlín je tvořena spojitým nosníkem z bílého UHPC Valucem. Díky použití bílé varianty UHPC betonu Valucem má most vynikající mechanické vlastnosti, vysokou trvanlivost a také unikátní architektonický vzhled, který se podobá bílému mramoru. Spojitý nosník, který spojuje holešovický a karlínský břeh má délku 300 m a plynule přechází v boční rampu odbočující na ostrov Štvanice délky 80 m a tvoří tak jednotný celek bez dilatačních spár.

Nosník hlavního mostu a rampy je tvořen segmenty s podélným předpětím a příčným řezem tvaru H. Jedná se o dva plnostěnné boční parapetní nosníky s mezilehlou deskou mostovky, která je podporována příčnými žebry. Průchozí šíře v hlavním směru vymezená zábradlím je 4,0 m a vnějšími rozměry segmentu jsou výška = 1,85 m a šíře = 5 m. V místě rampy je průchozí šíře vymezená zábradlím 3,0 m a vnější rozměry segmentu jsou výška = 1,85 m a šíře = 4 m. Tloušťka parapetu tvořícího zábradlí je 220 mm. Tloušťka mostovky osciluje v rozmezí 85-125 mm.

Krajní pole na holešovickém břehu je s ohledem na nutnost dodržení podmínky umístění konstrukce nad hladinou vody Q2002+1,0m v případě povodně navrženo jako zdvižné. V případě povodně dokáže hydraulický systém zvednout konec lávky o 3,2 m.

Objednavatel: Magistrát hl. m. Prahy

Realizace: Skanska a.s., KŠ Prefa

Valucem web světlý – projekty
CZ